ZZP Servicedesk

Goede website nodig? Laat je klanten helpen

Goede website nodig? Laat je klanten helpen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
We kennen het bijna allemaal: je wilt een wervelende website maken. En daarvoor heb je teksten nodig. Vol enthousiasme begin je te schrijven – en dan loop je vast. Het eerste dat je schrijft, is te algemeen. ‘Ik ontzorg ondernemers’ of ‘U heeft geen omkijken meer naar …’ – helaas, dat zeggen je concurrenten ook. ‘Ik sta naast mijn klant’, ‘ik luister waar anderen praten’, ‘u voelt zich bij mij in vertrouwde handen’ – nee, nee en nog eens nee!
Blog van Linda Hovius | Covalens Organisatieverbetering
Daarna probeer je op te schrijven waarin je je onderscheidt. Helaas – je merkt dat het antwoord heel snel technisch wordt. Misschien de unieke combinatie van jouw kennis van ERP met CRM voor de tussenhandel. Of zoals bij mij: de schitterende ongelukken als je positieve psychologie loslaat op no-nonsense HRM bij ondernemers in de Zaanstreek. Leuk voor jezelf, dat antwoord, maar je doelgroep heeft geen idee wat het hen gaat opleveren.
 
Optie drie dan maar, antwoord op de vraag: “Wat bied ik mijn klanten dat ze bij mijn concurrent niet krijgen?”. Maar wat je ook opschrijft, ieder antwoord is schaamteloos arrogant: ‘100% geslaagde coachingstrajecten’, of: ‘maximale belastingaftrek voor alle ondernemers’. Bovendien is dit allemaal onjuist. Jij hebt, zoals ieder mens, ook je slechte dagen en je onvolkomenheden. En je wilt geen aansprakelijkheid door uitspraken als ‘k zorg dat u 10% meer winst gaat maken’.
 
Zoals iedere websitebouwer kan beamen: het is gewoon heel moeilijk om onder woorden te brengen hoe jouw unieke aanpak precies voordeel brengt aan jouw klanten.
 
Toevallig liep ik een paar dagen geleden tegen een oplossing van dit probleem aan. Ik had de tevreden klant geïnterviewd van een zelfstandige Personal Assistant. Het was een prachtig interview geworden met nadruk op het verschil dat ze had gemaakt door haar unieke aanpak. Hoe ze een zelfgebakken appeltaart meebracht toen er onrust dreigde, waardoor de sfeer ineens goed werd. Hoe ze feilloos wist welke medewerker wanneer extra aandacht nodig had en dat op tijd met haar klant deelde. En hoe die klant daardoor met een gerust hart veel tijd kon doorbrengen met zijn klanten en financiers. De P.A. had zich nooit beseft hoe groot haar impact was geweest. De klant eigenlijk ook niet, tot hij het al pratend onder woorden bracht.
 
Nu besloot deze P.A. om haar website te verbeteren en ze stuurde dit interview naar een websitebouwer die ik toevallig ook ken. De bouwer vertelde dat ze op iedere pagina van de site citaten had gebruikt van deze klant. Dat de beelden vanzelf opkwamen hoe de grafische vormgeving moest worden. En dat het een fluitje van een cent werd om te schrijven waarin mijn collega zich echt wist te onderscheiden, door de ogen van haar klant.
 
Dus wil je teksten op je site die wervend, onderscheidend én realistisch zijn? Vraag aan je meest tevreden klanten wat voor verschil je echt voor ze hebt gemaakt. Want zakendoen kan best plezierig en leerzaam tegelijk zijn.
 
Linda’s eenmansbedrijf Covalens helpt bedrijven ontdekken waar de grootste waarde van de organisatie ligt en hoe ze daar meer gebruik van kunnen maken.
GRATIS WEKELIJKSE ZZP UPDATE

Meld je hier aan voor onze gratis nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte over alles betreft het zelfstandig ondernemerschap. 

ZZP LIDMAATSCHAP

Onbeperkt advies voor een laag bedrag

€ 12,50

 p. maand*

                    * excl. 21% btw 

optimalisatieprocessen start up
Wanneer je als kleine zelfstandige een plekje in het ondernemerslandschap wilt veroveren, zul je jezelf moeten onderscheiden. Je zult een product of dienst in de markt moeten zetten waar vraag naar is en daarnaast je bedrijfsprocessen zo efficiënt…
Plus: tips voor het vaststellen van het juiste uurtarief.
Ben je benieuwd welk tarief andere zzp’ers rekenen, maar durf je het ze niet te vragen? Goed nieuws! Loonwijzer heeft onderzocht wat zelfstandigen in 2021 per uur aan hun opdrachtgevers vragen voor hun…
Wat is een disclaimer, wanneer heeft u hem nodig en waarom plaatst u als ondernemer een disclaimer op uw website? Lees het…
Onze zzp'er Sandra Dekker
Na een opleiding makelaardij, verzekeringseconomie, traineeship bij de KLM, diverse managementfuncties, een handel in schilderijen én meegewerkt te hebben aan verschillende startups wist zzp’er Sandra één ding zeker: “Van alle verschillende…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.