ZZP Servicedesk

Hoe creëer je een succesvol product voor in jouw webshop?

Hoe creëer je een succesvol product voor in jouw webshop?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Het is tegenwoordig steeds makkelijker om producten te verkopen via het internet. Via websites als Etsy.nl of Alibaba.com kun je koopwaar laten maken en aan de man brengen. Om jouw webshop te laten slagen moet je wel een goed product hebben. Maar hoe weet je of jouw handelswaar een succes kan worden?

Luisteren

Ten eerste moet je luisteren naar wat mensen te zeggen hebben. Anna Winkelmolen heeft het bedrijf Anna van Mills opgericht omdat ze het lastig vond de juiste schoenen te vinden. Ze zag toen een gat in de markt. Via haar website kunnen vrouwen hun schoenen helemaal naar hun wensen aanpassen, zodat ze altijd de juiste schoenen kunnen vinden.Bij het kiezen van een product moet er gekeken worden naar wat er nog mist op de markt. Wanneer je mensen vaak hoort zeggen dat ze een bepaald product missen, dan moet je je oren spitsen. Dat betekent namelijk dat er een potentiële markt voor is.

Zoeken

Via Google AdWords kun je kijken of er al gezocht wordt naar de producten die jij in jouw hoofd hebt. Door uit te zoeken of er al partijen zijn die iets soortgelijks aanbieden, kun je ontdekken of er een markt voor is. Wordt er veel naar een bepaald product gezocht en is er weinig aanbod? Dan is er potentie.

Concurrentie

Kijk op al bestaande webshops naar reviews over de producten van jouw concurrenten. Let daarbij op de cijfers die het product gekregen heeft. Kijk niet naar de feedback bij extreem lage en extreem hoge cijfers. Deze reviews zijn meestal niet representatief.  Reviews met een gemiddeld cijfer geven vaak de voor- en nadelen van een product weer. Daarom is het handig om deze reviews als richtlijn te gebruiken. Kijk wat het er mankeert aan het product en wat mensen missen.. Pas dit toe in het concept van je product. Koop de producten van je concurrent om zelf te kijken wat er aan verbeterd moet worden. Als er concurrentie is, is dit een bevestiging dat het product te verkopen is.

Het eindproduct

Heb je het concept af? Ga op zoek naar een maker voor je product. Neem contact op met bedrijven in de buurt die het voor je kunnen maken of zoek op Etsy.nl, Alibaba.com of soortgelijke sites naar producenten.

Zorg ervoor dat je er zeker van bent dat ze het product kunnen blijven maken. Ook is het belangrijk dat de tijd tussen het bestellen en het product naar de klant brengen niet te lang is. Check daarnaast of de prijs-kwaliteitsverhouding wel goed is.

Van product naar webshop

Heb je besloten welke producten je wilt verkopen? Dan is het nu tijd om je webshop te starten en vorm te geven. Je kunt de webshop zelf opbouwen of handige software gebruiken. Lees hier meer tips.

ZZP LIDMAATSCHAP

Onbeperkt advies voor een laag bedrag

€ 12,50

 p. maand*

                    * excl. 21% btw 

Belastingdienst handhaving verkapt dienstverband
Minister Koolmees (Sociale Zaken) heeft aan de Tweede Kamer laten weten dat de Belastingdienst tot zeker 1 oktober 2021 niet gaat handhaven bij verkapt dienstverband. Bij verkapt dienstverband is de zzp’er eigenlijk werknemer. Dit nieuws meldt Accountancy Vanmorgen.
Als zzp'er doelen stellen voor 2021
Voor veel zzp’ers kan 2020 niet snel genoeg voorbij zijn. De opkomst van het coronavirus maakte aan veel ambities abrupt een einde. De kans is groot dat ook jij op de overlevingsmodus moest overschakelen en veel van je doelen het daglicht niet gezien hebben. Het nieuwe jaar staat echter voor de deur en jouw onderneming staat nog steeds overeind. Neem daarom een moment om trots te zijn op die prestatie en duidelijke doelen te stellen voor 2021. Met deze tips maak jij van het nieuwe jaar een topjaar.
Arbeidscontract niet langer leidend inzake arbeidsrelatie
Zzp’er en opdrachtgever kunnen niet meer zelf in een overeenkomst afspreken dat er geen sprake is van een arbeidsovereenkomst. Dat heeft de Hoge Raad op vrijdag 6 november besloten.
Onze zzp'er Tjaja Weis
Zzp’er Tjaja Weis is 39 jaar en heeft al meer dan 2 jaar haar eigen evenementenbureau, genaamd Weis Events. Tjaja organiseert onder andere personeelsfeesten, bedrijfsuitjes, babyshowers en is daarnaast ook weddingplanner. Allemaal festiviteiten die coronaproof moeten worden gemaakt, afgelast of uitgesteld worden. Hoe houdt zij haar hoofd boven water in deze tijd?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.