ZZPSERVICEDESK

Hoe creëer je een succesvol product voor in jouw webshop?

Hoe creëer je een succesvol product voor in jouw webshop?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Het is tegenwoordig steeds makkelijker om producten te verkopen via het internet. Via websites als Etsy.nl of Alibaba.com kun je koopwaar laten maken en aan de man brengen. Om jouw webshop te laten slagen moet je wel een goed product hebben. Maar hoe weet je of jouw handelswaar een succes kan worden?

Luisteren

Ten eerste moet je luisteren naar wat mensen te zeggen hebben. Anna Winkelmolen heeft het bedrijf Anna van Mills opgericht omdat ze het lastig vond de juiste schoenen te vinden. Ze zag toen een gat in de markt. Via haar website kunnen vrouwen hun schoenen helemaal naar hun wensen aanpassen, zodat ze altijd de juiste schoenen kunnen vinden.Bij het kiezen van een product moet er gekeken worden naar wat er nog mist op de markt. Wanneer je mensen vaak hoort zeggen dat ze een bepaald product missen, dan moet je je oren spitsen. Dat betekent namelijk dat er een potentiële markt voor is.

Zoeken

Via Google AdWords kun je kijken of er al gezocht wordt naar de producten die jij in jouw hoofd hebt. Door uit te zoeken of er al partijen zijn die iets soortgelijks aanbieden, kun je ontdekken of er een markt voor is. Wordt er veel naar een bepaald product gezocht en is er weinig aanbod? Dan is er potentie.

Concurrentie

Kijk op al bestaande webshops naar reviews over de producten van jouw concurrenten. Let daarbij op de cijfers die het product gekregen heeft. Kijk niet naar de feedback bij extreem lage en extreem hoge cijfers. Deze reviews zijn meestal niet representatief.  Reviews met een gemiddeld cijfer geven vaak de voor- en nadelen van een product weer. Daarom is het handig om deze reviews als richtlijn te gebruiken. Kijk wat het er mankeert aan het product en wat mensen missen.. Pas dit toe in het concept van je product. Koop de producten van je concurrent om zelf te kijken wat er aan verbeterd moet worden. Als er concurrentie is, is dit een bevestiging dat het product te verkopen is.

Het eindproduct

Heb je het concept af? Ga op zoek naar een maker voor je product. Neem contact op met bedrijven in de buurt die het voor je kunnen maken of zoek op Etsy.nl, Alibaba.com of soortgelijke sites naar producenten.

Zorg ervoor dat je er zeker van bent dat ze het product kunnen blijven maken. Ook is het belangrijk dat de tijd tussen het bestellen en het product naar de klant brengen niet te lang is. Check daarnaast of de prijs-kwaliteitsverhouding wel goed is.

Van product naar webshop

Heb je besloten welke producten je wilt verkopen? Dan is het nu tijd om je webshop te starten en vorm te geven. Je kunt de webshop zelf opbouwen of handige software gebruiken. Lees hier meer tips.

ZZP LIDMAATSCHAP

ONBEPERKT ADVIES VOOR EEN LAAG BEDRAG

  • Persoonlijk contact met een bedrijfsadviseur
  • Direct antwoord op jouw vragen
  • Bereikbaar via telefoon, chat, mail en WhatsApp
  • Scan van aangifte inkomstenbelasting
  • Startersgesprek (circa 20 minuten)
  • Toegang tot een interessant ZZP netwerk
  • Toegang tot kennisevents en workshops

€ 12,50

 p/m*

                    * excl. 21% btw 

webshop producten naar het buitenland
Wanneer je een webshop hebt is het niet vreemd als je (zo nu en dan) een bestelling uit het buitenland krijgt. Het internet is…
Je bent zzp’er, schrijft makkelijk en bent expert in jouw vakgebied. De blogs op jouw eigen website worden goed gelezen, maar je wilt meer…
Woocommerce SEO
Het optimaliseren van je WordPress-website voor zoekmachines (SEO) doe je misschien al met de WordPress SEO-plugin van Yoast. Voor een webshop werkt SEO nét…
introductie e-commerce
Google Analytics heeft een e-commerce functie. Maar wat is e-commerce en hoe kun je het gebruiken? In dit artikel leg ik je uit wat…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.