ZZP Servicedesk

Joehoe, ik heb een blog hoor!

Joehoe, ik heb een blog hoor!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Een vriendin van mij is sinds kort aan het bloggen geslagen. Ze gelooft er namelijk heilig in dat bloggen haar kan helpen meer bezoekers naar haar website te trekken. Vol goede moed post ze al een aantal weken haar hersenspinselen. Maar dan komt ze erachter dat haar blog nauwelijks gelezen wordt …
Blog van Yvonne Huisman | HUISstijl
Mijn vriendin komt zich beklagen. Ze snapt er niks van waarom haar posts niet gevonden worden. Ze heeft haar blog nog zo goed in de steigers gezet! Zo heeft ze een zoekwoordenanalyse laten uitvoeren en een mooie pagina aangemaakt binnen haar website. Daarnaast besteedt ze veel aandacht aan het bedenken van de juiste titels en kopjes en publiceert ze wekelijks op een vast tijdstip haar nieuwste pennenstreken.  
 
En toch wordt haar blog niet gevonden.
 
Ik stel mijn vriendin gerust. Ze moet vooral doorgaan met schrijven; ze is echt op de goede weg. Eén ding echter moet ze nog oppakken. En dat is herrie maken rond haar blog. Gewoon met social media.
 
Vier tips om jouw blog vindbaar te maken:
 

 1. Twitter erop los

Twitter is een heel eenvoudig én zeer effectief middel om een blog onder de aandacht te brengen. Heb je je blog dus gepost, wijdt er direct een tweet aan. En als je volgers dan ook nog aan het retweeten slaan, dan gaat jouw blog in no time het internet over. Om dat voor elkaar te krijgen, heb je overigens wel een onweerstaanbare link naar je blog nodig. Met andere woorden: zorg voor prikkelende koppen en titels. Alleen dan zullen volgers ook daadwerkelijk doorklikken en je blog gaan lezen.
 

 2. Gooi je in de strijd op LinkedIn

Ook LinkedIn is een prima medium om aandacht op je blogs te vestigen. Daarvoor moet je wel eerst lid worden van groepen en hier ook actief aan deelnemen. Meng je in discussies, stel vragen, geef je mening. Onderbouw die vervolgens met een link naar een van jouw (relevante) blogs. Pas wel op voor de adder. Verwijs niet alleen naar je eigen blogs. Eigenbelang wordt niet gewaardeerd op dit soort platforms.
 

 3. Zorg voor een uitnodigende Facebook pagina

Deel je blog via je zakelijke Facebook pagina. Realiseer je wel dat je likes nodig hebt om volgers te krijgen. Zorg er dus voor dat jouw fanpagina echt wat te bieden heeft: regelmatig nieuwe artikelen, leuke of informatieve filmpjes, een interessante poll en … natuurlijk ook jouw blog.
 

 4. Kies voor een van de andere sociale netwerken

Uiteraard zijn er nog meer sociale netwerken waarop jij je blog kunt promoten. Denk aan Google+ en Pinterest. The sky is wat dat betreft the limit. Maar welk netwerk je ook kiest, het is wel belangrijk er écht aan deel te nemen. Ben je er alleen om aandacht te vragen voor jouw blog, dan is dat onvoldoende. Zelfs al ben je ervan overtuigd dat níemand jouw verhaal zou mogen missen.
 
Meer weten over Yvonne? Bekijk hier haar profiel.
 
Wil je je ervan verzekeren dat jouw blog gevonden wordt? Je kunt ook, net als Yvonne, bloggen op ZZP Servicedesk. Kijk hier hoe je een van onze bloggers kunt worden.
GRATIS WEKELIJKSE ZZP UPDATE

Meld je hier aan voor onze gratis nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte over alles betreft het zelfstandig ondernemerschap. 

ZZP LIDMAATSCHAP

Onbeperkt advies voor een laag bedrag

€ 12,50

 p. maand*

                    * excl. 21% btw 

Met onze ZZP Verkiezingsmatrix zie je in één oogopslag welke partij iets te zeggen heeft over een thema dat voor jou belangrijk is. 

Onze zzp'er Sandra Dekker
Na een opleiding makelaardij, verzekeringseconomie, traineeship bij de KLM, diverse managementfuncties, een handel in schilderijen én meegewerkt te hebben aan verschillende startups wist zzp’er Sandra één ding zeker: “Van alle verschillende…
Janneke van Bemmel
Of je nou een website maakt, een boek schrijft of een nieuwsbrief stuurt, je tekst laten redigeren en corrigeren is een must. Want een goede tekst bevat geen fouten, heeft de juiste lengte én moet begrijpelijk zijn voor de doelgroep. Zzp’er…
Pilot webmodule zzp
Op 11 januari 2021 is de pilot van de webmodule Beoordeling Arbeidsrelatie (WBA) van start gegaan. Met deze online module kunnen opdrachtgevers middels het invullen van een vragenlijst helder krijgen of ze een zzp’er mogen inhuren voor een opdracht…
goede voornemens voor zzp'ers
Hoewel er tussen 31 december en 1 januari feitelijk weinig verandert, voelt de eerste dag van het nieuwe jaar toch altijd als een schone lei. En waarom zou je eigenlijk wachten tot 1 januari? December is hét moment om alvast over veranderingen na…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.