ZZP Servicedesk

Kom jij in de picture tijdens de journalistieke komkommertijd?

Kom jij in de picture tijdens de journalistieke komkommertijd?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Juli en augustus zijn twee maanden waarin veel Nederlanders op vakantie gaan, waarin het bedrijfsleven op halve kracht draait en de media moeite hebben de krantenkolommen te vullen. Zelfs actualiteitenprogramma’s zoals Pauw en De Wereld Draait Door lassen een zomerstop in.
Column van Henk-Jan de Meer | Digitale Herrieschopper
De komkommertijd is ‘een slappe tijd waarin weinig zaken gedaan worden, als er veel komkommers zijn en de handel over het algemeen niet zeer levendig is’, aldus de Nederlands taalkundige F.A. Stoett.

Inbrakengolf

Redacties hanteren daardoor de journalistieke criteria, die zij gebruiken om te bepalen of een onderwerp wel of geen nieuws is, minder strak, want zij moeten wel de krant vullen. De zomerstop die actualiteitenprogramma’s kunnen inlassen, hebben papieren en online media niet. Daardoor lijkt het alsof in de zomer er altijd een inbrakengolf heerst in Nederland, maar dat is niet zo. Dit komt slechts doordat er nu berichten worden gepubliceerd die anders niet het nieuws halen.

Vergroot je kans

Nieuws maken en een persbericht laten schrijven om dit naar de redacties van kranten en tijdschriften te versturen is echt de moeite waard, want de kans op publicatie is vele malen groter. Zeker wanneer het persbericht ook nog eens op professionele wijze geschreven is.

Niet alles wordt doorgelaten, maar  redacties laten oogluikend veel meer door de mazen glippen. Het persbericht moet dus nog wel enige vorm van nieuws bevatten, maar wie dit op een beetje creatieve manier opschrijft, lukt dat wel. Dus zzp’er, grijp jij deze zomer aan om in de picture te komen?

Klustijd

Heb je echt geen nieuws, gebruik dan de komkommertijd om de volgende klusjes op te knappen waar je anders niet aan toekomt.

  • Controleer je website. Werken alle links nog en is de informatie actueel?
  • Verandering van spijs doet goed verteren, dus zorg dat er iets nieuws valt te bewonderen op je website. Een andere krachtiger tekst, een nieuwe look of logo. Je kunt alle kanten op.
  • Werk dat ene leuke idee nu echt een keer uit tot een concreet plan. Wellicht heb je straks een nieuw product.
  • Update je kennis. Volg een workshop over bijvoorbeeld een ‘elevator pitch maken’.
  • Bezoek eens een andere netwerkbijeenkomst in plaats van steeds dezelfde en leer nieuwe ondernemers kennen.
Succes!
GRATIS WEKELIJKSE ZZP UPDATE

Meld je hier aan voor onze gratis nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte over alles betreft het zelfstandig ondernemerschap. 

ZZP LIDMAATSCHAP

Onbeperkt advies voor een laag bedrag

€ 12,50

 p. maand*

                    * excl. 21% btw 

bezorgde zzp'er aan keukentafel
Elke twee jaar houden TNO en het CBS een enquête onder duizenden zzp’ers om hen aan de tand te voelen over hun financiën, gezondheid en tevredenheid. Wat valt op uit de nieuwste editie van de Zelfstandigen Enquête Arbeid (ZEA)? We zetten de…
Hoe kies je de juiste soort werkkleding of bedrijfskleding om te bedrukken? Deze keuze is waarschijnlijk de meest belangrijke keus want jij zal de werkkleding lang en vaak dragen. Belangrijk is dus dat de kwaliteit goed is en dat het prettig zit….
Mike Verbruggen aan bureau
Opgroeiende met ondernemende ouders werd Mike Verbruggen van jongs af aan continu blootgesteld aan ondernemersprikkels. Sinds de middelbare school had hij de vurige wens een succesvolle ondernemer te worden. Zijn wens is niet veranderd. Zijn…
zzp'er aan de telefoon
Veel zzp’ers vervloeken het, maar tegelijkertijd is het voor velen een cruciale stroom van nieuwe klanten: koud bellen. Vanaf 1 juli 2021 verbiedt de nieuwe Telecommunicatiewet jou als zzp’er deze koude manier van acquisitie toe te passen. Wat…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.