ZZP Servicedesk

Let’s talk about sex

Let’s talk about sex

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Zodra het woord seks valt, spitst iedereen zijn oren. Kiki Verbeek gebruikt dat gegeven om zzp’ers verder te helpen en geeft graag haar kennis weg. Dat doet ze onder andere in haar boek Waarom iedereen luistert als je over seks praat.
Interview met Kiki Verbeek | glasHELDERverhaal
Neerlandica, filosofe en theatermaker Kiki is leert zzp’ers hoe zij een verhaal kunnen creëren waarmee ze zichzelf, hun bedrijf en hun product of dienst krachtig in de markt kunnen zetten. Dit doet zij met haar bedrijf glasHELDERverhaal. “Ik laat mijn klanten zien hoe zij de aandacht kunnen trekken. Als je over seks praat, trekt je altijd meteen de aandacht. Dat heb ik ervaren toen ik een jaar bij Christine Le Duc werkte. Zodra ik dat aan iemand vertelde, was iedereen geïnteresseerd. Dat effect bereik je niet als je vertelt dat je een jaar bij de post hebt gewerkt.”
 

Drie richtlijnen

“Ik leer mijn klanten hun ondernemersverhaal zo interessant te maken dat mensen luisteren alsof het over seks gaat. Dat verklaart ook de titel van mijn boek. Het is een onderwerp dat iedereen aangaat, dus iedereen luistert. Dat effect kun je ook bereiken door jouw ondernemersverhaal te vertellen. Dit bereik je door drie richtlijnen aan te houden: richt je op je klant, zorg dat jouw klant zich herkent in wat jij vertelt en zorg dat de klant er belang bij heeft.”
 
“Dit klinkt misschien als een open deur, maar in de praktijk praten mensen juist vaak over zichzelf als ze zich zichtbaar willen maken. Als je met iemand praat over een probleem waar hij of zij mee worstelt, is diegene automatisch geïnteresseerd in jou. Je laat zien dat je begrijpt wat de ander meemaakt en je zegt daarmee ook dat je denkt die ander te kunnen helpen. In zo’n gesprek is het belangrijk dat je niet afstandelijk bent en geen jargon gebruikt. Je zult merken dat iemand daarna uit zichzelf vragen gaat stellen over jou.”
 

Kennis weggeven

Kiki geeft in haar boek Waarom iedereen luistert als je over seks praat alle kennis weg die ze heeft en dat doet ze bewust. “Door waardevolle informatie weg te geven kom ik aan mijn klanten, dat is content marketing. Dat doe ik niet alleen in dit boek, dat doe ik ook al langere tijd door blogs te schrijven waarin ik mijn kennis deel. Vrijwel al mijn klanten zijn bij mij terechtgekomen door het lezen van mijn blogs.”
 
“In Waarom iedereen luistert als je over seks praat staat alle informatie die ik in mijn trainingen geef. Het boek kost 25 euro, een training veel meer. Het grote verschil is dat je bij het boek geen mens erbij krijgt die met je meedenkt en die je gemotiveerd houdt. Je hebt veel zelfdiscipline nodig om het boek door te werken.”
 
“Weggeven van kennis is dus niet schadelijk maar juist waardevol voor je bedrijf. Ik ben ervan overtuigd dat je daardoor juist veel geld kunt verdienen. Dat klinkt misschien als een contradictie, maar ik heb bewezen dat het werkt.”
 
Meer weten over Kiki? Bekijk hier haar profiel.
GRATIS WEKELIJKSE ZZP UPDATE

Meld je hier aan voor onze gratis nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte over alles betreft het zelfstandig ondernemerschap. 

ZZP LIDMAATSCHAP

Onbeperkt advies voor een laag bedrag

€ 12,50

 p. maand*

                    * excl. 21% btw 

Gevonden worden in Google middels het toepassen van SEO
Waarom SEO zo belangrijk is? Hoe vaak google je iets en kijk je niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten? Heel vaak waarschijnlijk, en dat is voor al jouw potentiële klanten niet anders. Daarom is het belangrijk dat jouw website hoog…
Onze zzp'ers Naomi Gezius
Zzp’er Naomi Gezius helpt kleine en grote ondernemers uit de juridische zorgen. Naast het opstellen en nakijken van verschillende belangrijke contracten, begeleidt ze ondernemers ook in verschillende juridische trajecten. Hoe zorg je ervoor dat…
optimalisatieprocessen start up
Wanneer je als kleine zelfstandige een plekje in het ondernemerslandschap wilt veroveren, zul je jezelf moeten onderscheiden. Je zult een product of dienst in de markt moeten zetten waar vraag naar is en daarnaast je bedrijfsprocessen zo efficiënt…
Plus: tips voor het vaststellen van het juiste uurtarief.
Ben je benieuwd welk tarief andere zzp’ers rekenen, maar durf je het ze niet te vragen? Goed nieuws! Loonwijzer heeft onderzocht wat zelfstandigen in 2021 per uur aan hun opdrachtgevers vragen voor hun…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.