ZZPSERVICEDESK

Make it a December to Remember

Make it a December to Remember

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
December. In deze tijd van het jaar gaat het misschien wel nog meer over attentie, warm houden, contact maken en klantrelatiemanagement. Precies de zaken die bij mij altijd hoog in het vaandel staan bij het uitoefenen van koude acquisitie. Een prima moment dan ook om de banden nog even aan te halen, iemand een goede eindsprint te wensen.
Column Marianne van de Water | Maak koude acquisitie warm!
Misschien heb je zelfs wel voor Sinterklaasavond gebeld om je relatie even een “heerlijk avondje” te wensen. Zelf heb ik overigens ooit eens een mail in dichtvorm verzonden naar een klant van mijn opdrachtgever. En dan te weten dat we uiteindelijk een afspraak hebben kunnen maken en er een deal uit voortgevloeid is.
 
Soms duren dingen wel langer dan je zelf zou wensen. Zeker als ondernemer zijnde zou je zomaar eens wat ongeduldig kunnen zijn. Maar weet dat het uiteindelijk in je voordeel werkt om een langere termijn relatie met een klant aan te gaan. De hit and run is leuk, het pad er naar toe ook.
Dat kan je mooie dingen opleveren. Een poosje geleden lunchte ik met een zakenrelatie. Inmiddels kennen we elkaar al jaren en gaan de gesprekken over meer topics. Hoe leuk is het dan als highlight van de maand benoemd te worden. Of een goede vriend die de telefoon opneemt, ondanks dat hij in het gesprek met zijn werkgever is, om even te vragen of ik belde omdat ik hulp nodig had? Net als die like die je krijgt op een facebook post. Dat doet immers wat met je!
 
Er zijn zelfs hele liedjes over geschreven, het zijn de kleine dingen die er toe doen. Dat geef ik ook mee tijdens mijn Masterclasses en 1-op-1. Het zal je verbazen hoe kleine aanpassingen een wereld van verschil maken. Waarbij je daarna de potentiele klant ineens wel raakt of rechtop in de stoel laat zitten.
Een klein voorbeeld. Begin je mail (als je koude acquisitie echt heel erg lastig vind) nooit met het jezelf voorstellen. Toevallig kwam ik dat deze week een paar keer tegen. Begin juist met een spetterend entree waarbij je de ander nieuwsgierig maakt. Je krijgt immers maar een keer de gelegenheid om een eerste indruk te maken. En met een brief of mail staan onderin toch gewoon je naam en andere gegevens?
 
Opvallen, dat is belangrijk. Hoe doe je dat nog meer? Kiezen voor een golfclub in plaats van de gebruikelijke kerstboom. Het lilapakje naar een event in plaats van een donderblauwe blazer. Onverwacht een kaart sturen (in plaats van met de kerst). En zo.
 
Kortom, maak het een december to remember !

ZZP LIDMAATSCHAP

ONBEPERKT ADVIES VOOR EEN LAAG BEDRAG

  • Persoonlijk contact met een bedrijfsadviseur
  • Direct antwoord op jouw vragen
  • Bereikbaar via telefoon, (web)chat en mail
  • Scan van aangifte inkomstenbelasting
  • Startersgesprek (circa 20 minuten)
  • Toegang tot een interessant ZZP netwerk
  • Toegang tot kennisevents en workshops

€ 12,50

 p/m*

                    * excl. 21% btw 

Je bent zzp’er, schrijft makkelijk en bent expert in jouw vakgebied. De blogs op jouw eigen website worden goed gelezen, maar je wilt meer…
thuiswerken zzp
Werken in je favoriete café of op die andere fijne werkplek zit er gezien het coronavirus voorlopig niet in: de kans dat je thuis…
Gevonden worden in Google middels het toepassen van SEO
Hoe vaak google je iets en kijk je niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten? Heel vaak waarschijnlijk, en dat is voor al…
Twitter is een platform waarop je snel korte berichten, foto’s en video’s kunt delen. In tweets van maximaal 280 tekens kun je ideeën en…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.