ZZPSERVICEDESK

Mijn geheim voor de Pitch der Pitchen

Mijn geheim voor de Pitch der Pitchen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Misschien herken je dit wel: je staat op een verjaardag of een netwerkborrel en mensen vragen wat je doet. Je houdt eigenlijk al jaren hetzelfde praatje en je legt vooral uit wat je doet en hoe je dit doet. Je gesprekspartner knikt.
Blog van Nanette van Wezel | Wezenlijk veranderen
Dat je dit doet is prima, maar ik denk dat alles altijd beter kan, ook je eigen pitch. Ik ben ervan overtuigd dat je de Pitch der Pitchen hebt als je erin kunt verwoorden waarom je doet wat je doet en wat jouw passie is.
 
Hieronder heb ik  een verzameling van informatie over de elevator pitch. Ontzettend waardevol en boeiend.
 

De elevator pitch

  • De elevator pitch is een uitgebalanceerde, duidelijke en geoefende beschrijving van je bedrijf of bedrijfsactiviteiten
  • Deze omschrijving dient zo compact en helder te zijn dat zelfs een 14-jarige precies begrijpt wat je bedoelt
  • Daarnaast vertel je wat je doet en voor wie. Het beschrijft hoe je (meer)waarde, voordeel en kwaliteit aan je klanten levert
 

De beste elevator pitch:  

  • Heeft een prikkelende opening
  • Duurt maximaal 30 seconden
  • Wordt met passie gebracht
  • Eindigt met een vraag of, nog beter, nodigt de ander uit om vragen te stellen
 

Elevator pitch = oefenen

  • Oefenen hem wel honderd keer
  • Schrijf eens een script uit
  • Lekker lopende volzin? Voor de spiegel oefenen!
  • Kijk een ander (r)echt in de ogen aan
  • Breng je boodschap onweerstaanbaar over
  • 30 seconden = circa 60 woorden
 

Vraag jezelf af

  • Welke behoefte lost je product/dienst op?
  • Welke voordelen hebben klanten al ervaren?
  • Welke unieke waarde hebben mijn bedrijf en ikzelf?
  • Spreek ik wel in plaatjes?
 
Klanten kopen dus eigenlijk:
  • Geen jurk, maar bewondering
  • Geen shampoo, maar gezonde, glanzende haren
  • Geen bingokaart , maar gezelligheid
  • Geen roeimachine, maar een strakke buik
  • Geen tijdschrift , maar ontspanning
 
Als je echt een Pitch der Pitchen wilt, moet je deze punten aanscherpen en hem helemaal van jou maken. Mijn tips zijn dan ook:
  • Maak de pitch van jou
  • Vertel wie je bent en wat je missie is
  • Blijf bij jezelf
  • Straal passie, plezier en vertrouwen uit en maak van jouw pitch de Pitch der Pitchen!
Veel plezier en succes bij het maken van jouw Pitch der Pitchen!

ZZP LIDMAATSCHAP

ONBEPERKT ADVIES VOOR EEN LAAG BEDRAG

  • Persoonlijk contact via telefoon
  • Persoonlijk contact via chat
  • Persoonlijk contact via whatsapp
  • Startersgesprek (circa 20 minuten)
  • Meer dan 20 downloads & checklists
  • Toegang tot het ZZP netwerk
  • Netwerk en kennis events

€ 12,50

 p/m

presenteren masterclass
Zo vertel je wie je bent en waar je goed in bent Pijn en problemen Veel zzp’ers verkopen te weinig omdat ze laaiend enthousiast…
Presenteren
Tips voor een onvergetelijke presentatie Sommige mensen denken dat een speciaal talent vereist is om presentaties te geven. Niets is echter minder waar. Spreken…
Legally SMART is een interactieve workshop waarbij je vanuit een juridisch perspectief naar jouw bedrijf gaat kijken….
Er zijn zorgvragers die een persoonsgebonden budget (pgb) ontvangen van de overheid. Hiermee kunnen zij zelf de zorg en de zorgaanbieder ‘inkopen’. Bij een…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.