ZZPSERVICEDESK

Nieuwe website? Vergis je niet in de migratie!

Nieuwe website? Vergis je niet in de migratie!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Je wilt jouw webpagina’s vernieuwen of een gehele nieuwe website bouwen. Dit kan zijn omdat je website verouderd is of omdat je de huisstijl van je website hebt aangepast. Het overzetten van jouw adressen, ook wel URL’s genoemd, is heel belangrijk bij de overstap naar een nieuwe website. Deze overstap heet ook wel migratie.
Hoe je de verloren posities weer kunt bereiken

Als je een goed migratieplan opstelt, kun je er voor zorgen dat je met een groot deel van de behouden SEO-resultaten verder kunt groeien. Je zult door de migratie namelijk altijd een deel van je opgebouwde SEO verliezen: je raakt al gauw 20 procent van je posities kwijt. 
 

Inzicht brengen in URL’s

Toch wil je de SEO-waarde van jouw oude webpagina of website meenemen naar de nieuwe website. Om dat te verwezenlijken moet er inzicht worden gebracht in alle beschikbare oude URL’s. De nieuwe URL’s moeten aan de oude gekoppeld worden. Bij deze ‘verhuizing’ geef je aan Google door wat de oude en nieuwe URL’s zijn. Dit gebeurt via een zogenoemd redirect plan, waarbij je een 301 redirect instelt. 301 redirect is een http-statuscode, een manier om aan Google of aan de browser aan te geven dat een desbetreffende pagina verplaatst is naar een andere URL. Een soort online verhuisbericht. In Google Webmaster Tools kun je daarnaast ook de verhuizing van domeinen aangeven. Lees meer over hoe dit precies werkt via ZEO, en zoek op ‘redirect’.  

Linkprofielen

Tijdens de migratie is het ook van belang dat je de linkprofielen in kaart brengt. Hoe linken websites naar elkaar? Hoe populair is jouw website eigenlijk? Soms weet je niet eens dat bepaalde websites naar jou linken. Is die betreffende website betrouwbaar en is de link relevant? Een goed linkprofiel is kwalitatief en daarom zal het op natuurlijke basis moeten worden bijgehouden. Google houdt deze links in de gaten. Bekijk het in Google Search Console – handmatige acties. 
 

Google beoordeelt de links onder andere op relevantie en checkt de autoriteit van de site die naar jouw website linkt. Hoe meer kwalitatieve links er zijn naar jouw website, hoe hoger je scoort.
 

Bekijk hoe jouw linkprofiel eruit ziet. Je zult tot interessante inzichten komen. Hier zijn diverse tools voor. Een van de meest bekende en populairste tools is Majestic SEO. Je kan met een gratis account al ver komen, maar een betaald account levert je veel extra voordelen op. Voer een website in de Site Explorer in om het linkprofiel in kaart te brengen. Let op: doe dit altijd op rootdomain (dus zonder HTTPS en WWW, etc).

ZZP LIDMAATSCHAP

ONBEPERKT ADVIES VOOR EEN LAAG BEDRAG

  • Persoonlijk contact via telefoon
  • Persoonlijk contact via chat
  • Persoonlijk contact via whatsapp
  • Startersgesprek (circa 20 minuten)
  • Meer dan 20 downloads & checklists
  • Toegang tot het ZZP netwerk
  • Netwerk en kennis events

€ 12,50

 p/m

ComputerComputer
Positief
Plus: 6 tips om jouw financiën in 2020 verder te verbeteren Grote kans dat je als zzp’er tijdens deze feestmaand de tijd neemt om…
Op Prinsjesdag, dinsdag 17 september 2019, zijn de maatregelen die gevolgen hebben voor jou als zzp’er bekend gemaakt. Hieronder een overzicht van de belangrijkste…
Voor een vakantie, zakenreis of overstap in de Verenigde Staten wil je natuurlijk alles goed geregeld hebben. Met alleen een geldig paspoort kun je…
Begin 2019 heeft 41 procent van de zzp’ers aangegeven geen enkele voorziening te hebben voor eventuele arbeidsongeschiktheid. De verzekeringen zijn duur en er wordt…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.