ZZP Servicedesk

Stuur jij jouw klanten kerstkaarten?

Stuur jij jouw klanten kerstkaarten?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Het is alweer half december en dat betekent dat het tijd wordt om na te denken over de (zakelijke) kerstkaart voor dit jaar. Veel bedrijven kiezen tegenwoordig niet meer voor een ‘echte’ kerstkaart, maar voor een digitale. Dat is immers veel goedkoper. Maar de attentiewaarde van een echte kerstkaart is vele malen hoger dan die van een e-mail.
Blog van Kelly Bakker | Macloune
Persoonlijk bekijk ik een digitale kerstkaart niet eens, die belandt bij mij altijd gelijk in de digitale prullenbak. Terwijl een gedrukte, die op mijn deurmat valt, altijd eventjes op mijn kast blijft staan.
 

Contactmoment

Het sturen van een zakelijke kerstkaart is een perfect moment om weer even aan je klanten te laten weten dat je er nog bent. Ook aan klanten die al een tijdje niet meer van zich hebben laten horen. Soms verwateren contacten door het jaar heen en een leuke attentie als een kerstkaart in een leuke gekleurde envelop met een eigen ontworpen postzegel kan in zo’n geval wonderen verrichten.
 

Direct mail-actie

Naast dat het gewoon leuk is om er één te verzenden, is het ook een prima moment om dit met een direct mail-actie te combineren. Zo kun je mooi op de portokosten en drukkosten besparen. Denk hierbij aan een kortingsactie, aan het weggeven van een kleine gimmick die door de brievenbus past of aan een uitnodiging voor een (nieuwjaars)borrel. De mogelijkheden zijn eindeloos. Zeg nou zelf, word je zelf ook niet blijer van een vrolijke kerstkaart dan van een digitale kerstwens?
Als je kaarten wilt gaan sturen dit jaar, is het van belang op tijd te beginnen met het bedenken en (laten) ontwerpen van jouw eigen kaart en/of actie. Voor je het weet is het alweer december en worden de kerstballen van zolder gehaald.Ik weet al wat ik dit jaar weer voor mijn klanten ga maken. Jij ook?

ZZP LIDMAATSCHAP

Onbeperkt advies voor een laag bedrag

  • Persoonlijk contact met een bedrijfsadviseur
  • Direct antwoord op jouw vragen
  • Bereikbaar via telefoon, (web)chat en mail
  • Toegang tot exclusieve content
  • Scan van aangifte inkomstenbelasting
  • Startersgesprek (circa 20 minuten)
  • Toegang tot een interessant ZZP netwerk
  • Toegang tot kennisevents en workshops

€ 12,50

 p/m*

                    * excl. 21% btw 

customer relationship management
Klanten bepalen het succes van jouw onderneming. Om ervoor te zorgen dat zij in de toekomst voor jouw diensten of producten blijven kiezen, is…
Plus: tips voor het vaststellen van het juiste uurtarief.
Ben je benieuwd welk tarief andere zzp’ers rekenen, maar durf je het ze niet te vragen? Goed nieuws! Loonwijzer heeft onderzocht wat zelfstandigen in…
Je bent zzp’er, schrijft makkelijk en bent expert in jouw vakgebied. De blogs op jouw eigen website worden goed gelezen, maar je wilt meer…
Zo bepaal je als zzp'er je tarief
Het is een vraag waar iedere zzp’er mee worstelt: hoe bepaal ik mijn tarief? Je wil jezelf niet uit de markt prijzen door te…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.