ZZP Servicedesk

Wat is goede content?

Wat is goede content?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Naar aanleiding van mijn blog over ‘Mobilegeddon’ is er een aantal mensen geweest dat mij gevraagd heeft wat nu eigenlijk goede content voor op een website is. Ik stelde in de Mobilegeddon-blog namelijk dat het belangrijker is om goede content te hebben dan om een mobielvriendelijke site te hebben. Best een gedurfde stelling. Zoals beloofd nu dan ook een blog over wat in mijn ogen goede content is.
Blog van Helma Lensen-Aertssen |Goacid
Het grote voordeel van de online wereld is dat, in theorie, iedereen jouw berichten kan lezen. Het grote nadeel van de online wereld is dat, in theorie, iedereen jouw berichten kan lezen. En jij wilt met jouw website jouw doelgroep aanspreken. Zelf vind ik ‘goede content’ een vluchtig begrip. Afhankelijk van veel factoren, maar vooral van de vraag wie je wilt aanspreken en wat jouw doel is.

Contact

Het allereerste wat ik minimaal op een website duidelijk in beeld wil hebben zijn de contactgegevens. Er zijn helaas nog genoeg sites waar je hier echt naar moet zoeken. Bedrijven die geen telefoonnummer vermelden, zogenaamd tegen de telefonische acquisitie. Of die e-mailadressen verstoppen achter invulformulieren, zodat ze zo min mogelijk spam krijgen. Dit betekent echter ook dat je een drempel opwerpt voor jouw doelgroep. Of bedrijven die een kopje ‘contact’ ergens bovenin in een balk verstopt hebben. Een balk die zo klein is dat je er de eerste drie keer overheen leest.

Gewone mens

Vervolgens is het volgens mij belangrijk om te vertellen wat je doet. En dat is voor veel ondernemers een grote uitdaging. In theorie zou het niet uit moeten maken hoe je dat doet. Mijn site is niet geschikt voor de grote corporates. Maar dat is dan ook mijn doelgroep niet. Ik wil de ‘gewone mens’ aanspreken. De ondernemers die het nu misschien even moeilijk hebben, maar die graag zelf een beter resultaat willen behalen. De ondernemers die zelf met hun voeten in de klei willen gaan staan om meer klanten te krijgen. Klanten die bij hen passen en niet bij een of ander gelikt sales-modelletje.

Klanten

Dat onderstreept in mijn ogen ook gelijk het probleem met ‘goede content’. Je kunt een heel gelikte site in elkaar draaien, die aan alle SEO (Search Engine Optimization) voorwaarden voldoet, maar krijg jij dan de klanten die jij wilt? Krijg jij dan de klanten die bij jou passen? Uiteraard moet jij vindbaar zijn, maar dit kan bijvoorbeeld ook middels het goed gebruiken van social media. Wil je dat de mensen jouw site leuk vinden of dat ze jouw bedrijf leuk vinden? Dat zou dan betekenen dat je jezelf ook op jouw website niet anders moet voordoen dan je bent.

Wie jij bent

Tot slot, content is meer dan alleen een goed geschreven tekst. Content bestaat ook uit plaatjes, links, video’s en noem maar op. Zorg ervoor dat jouw website weerspiegelt wie jij bent en wat jij met jouw bedrijf wilt uitdragen. Goede content is afhankelijk van wat jij met jouw site wilt bereiken en wie je ermee wil aanspreken. Een website is net als social media. Het heeft geen zin om duizenden likes op jouw pagina te hebben, wanneer deze likes niet van jouw doelgroep zijn. Tenzij je weet hoe je van al deze likers en lezers een ambassadeur moet maken…
GRATIS WEKELIJKSE ZZP UPDATE

Meld je hier aan voor onze gratis nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte over alles betreft het zelfstandig ondernemerschap. 

ZZP LIDMAATSCHAP

Onbeperkt advies voor een laag bedrag

€ 12,50

 p. maand*

                    * excl. 21% btw 

Knopen doorhakken
Als je in loondienst werkt worden belangrijke beslissingen vaak genomen en knopen doorgehakt door de manager of baas. Als zzp’er dien je dit echter helemaal zelf te doen. Dagelijks neem jij je eigen beslissingen en maak je keuzes voor je…
Sjanne Marie van den Groenendaal promoveert
Sommige zzp’ers maken de tocht naar de Kamer van Koophandel, omdat zij diep van binnen altijd al eigen baas hebben willen zijn. Voor anderen voelt het als de enige manier om te ontsnappen aan de vervelende sfeer op werk. In haar promotieonderzoek…
Powerwoman Diana Yussupova lacht
Voor sommige ondernemers is het een uitdaging helder te verwoorden welke verandering zij met hun onderneming willen realiseren. Powerwoman Diana Yussupova behoort duidelijk niet tot die categorie. De passie voor haar onderneming spat door de…
pexels-josh-sorenson-976866
Voor jezelf beginnen kan een spannende stap zijn. Als ondernemer heb je wat minder zekerheden en juist meer verantwoordelijkheden. Maar juist de vrijheid vinden veel ondernemers heel fijn. Én het kan ook nog eens je portemonnee een plezier doen….

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.