ZZP Servicedesk

Wat je als ondernemer kunt leren van de HEMA

Wat je als ondernemer kunt leren van de HEMA

Zoals de vaste lezers waarschijnlijk wel weten, ben ik op 22 maart moeder geworden van onze zoon Noud: een prachtvent die het fantastisch doet. Alle clichés zijn waar: ik huil om alles en de hormonen vliegen in de rondte, maar bovenal ben ik een gezegend, trots, gelukkig en blij mens met de mooiste zoon van de hele wereld.

Blog van Nanette van Wezel | Wezenlijk veranderen

De kraamtijd heb ik vooral doorgebracht in bed en ja… wat doe je dan? Voeden, slapen, lezen, filmpjes kijken, whatsappen, stiekem toch een beetje werken, knuffelen met Noud en online shoppen natuurlijk.

Lekker naïef

Het was een beetje naïef van ons om te denken dat we alles, maar dan ook echt alles in huis hadden voordat Noud geboren was. Er moest namelijk in de week na de geboorte nog veel extra aangeschaft worden. Wist ik veel dat je wel tien hydrofiele luiers per dag gebruikt en dat het handiger is geen witte te hebben wanneer al je dekbedovertrekken ook wit zijn. Je ziet die gekke dingen dan namelijk echt niet meer.

Ik ben een echte Hollander

Ik ben fan van de HEMA, dus shop ik daar vaak offline, maar ook online. Ik vind het een prettige, opgeruimde winkel en ik ben en blijf nu eenmaal een echte Hollander die van ronde prijsjes houdt en niet graag te veel betaalt. Wanneer mensen die op kraamvisite kwamen vroegen of ik wensen had voor Noud zei ik steevast: ‘Doe maar een cadeaukaart van de HEMA’.

E-mailmarketing

Als ondernemers kunnen we echt wat leren van dit bedrijf. De HEMA is super goed in e-mailmarketing. Een aantal weken geleden kreeg ik in hun wekelijkse nieuwsbrief de vraag of ik wilde kiezen welke producten goedkoper zouden moeten zijn. Je kon er een aantal aanvinken en dan zouden deze producten goedkoper worden. Omdat ik mee had gedaan en wat gegevens achter had gelaten, kreeg ik daarna weer een mail: ik mocht een product uitzoeken en kreeg hier maar liefst 20 procent korting op!

Wat de HEMA fantastisch doet, is mij me als klant op zo’n moment echt bijzonder en uniek te laten voelen. Ze willen namelijk mijn mening weten en ik voel me hierdoor als klant serieus genomen, gehoord en gezien. Daarnaast belonen ze mij ook nog voor het feit dat ik meedenk en mijn mening geef, namelijk met die 20 procent korting.

Wat een inspiratie

Ik heb hierdoor echt inspiratie opgedaan voor mijn eigen bedrijf. Ik ben nu namelijk een plan aan het uitwerken om maandelijks ook zo’n soort actie uit te rollen onder mijn klanten en relaties. Ik ga bijvoorbeeld binnenkort een inspiratie- en brainstormsessie organiseren, waar ik mijn klanten enorm in de watten ga leggen met appeltaart en cadeautjes. Ze mogen dan meedenken over mijn nieuwe producten en diensten voor het komende jaar en ik bied ze daarna een mooie korting op een traject naar keuze.

Hoe kun jij zo’n soortgelijke actie voor jouw bedrijf laten werken?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Andere interessante artikelen

MAANDELIJKS DE BESTE TIPS

Meld je hier aan voor onze gratis nieuwsbrief, deze staat boordenvol tips & trucs voor zzp’ers. Zo ben jij altijd op de hoogte en ontvang je alle informatie die jij als ondernemer nodig hebt om te groeien.