ZZP Servicedesk

Werkkleding en bedrijfskleding bedrukken enkele tips

Werkkleding en bedrijfskleding bedrukken enkele tips

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Hoe kies je de juiste soort werkkleding of bedrijfskleding om te bedrukken?

Deze keuze is waarschijnlijk de meest belangrijke keus want jij zal de werkkleding lang en vaak dragen. Belangrijk is dus dat de kwaliteit goed is en dat het prettig zit.

Werkkleding bedrukken, de beste manier om het te bekijken is door de volgende reeks vragen te stellen. De antwoorden hierop zullen ons helpen bij veel van de beslissingen die moeten worden genomen bij het samenstellen van de juiste werkkleding en/of bedrijfskleding om te bedrukken:

• Wat is het doel van de kleding? (Uniform, promotionele weggeefacties, casual?)

• Wie gaat ze dragen? (leidinggevenden, middenkader, arbeiders?)

• Hoe vaak worden ze gedragen? (Elke dag, enkele gebeurtenis, speciale gelegenheden?)

• Onder welke voorwaarden? (Buiten in de hitte? Of omgevingen met temperatuurregeling?)

• Wat is het budget per overhemd? (Kun je het je veroorloven om iets van hogere kwaliteit te krijgen?)

Een simpel voorbeeld van een foute beslissing bij het bedrukken van werkkleding dat iedereen tot de verbeelding spreekt: Loodgieter Jan bestelt een goede kwaliteit t-shirt met korte mouwen en alleen aan de voorzijde bedrukt. Waarschijnlijk is dat niet de beste keus. Immers als een loodgieter Jan bezig is dat zie je hem vaker op de rug zijde dan van de voorkant. Bovendien zijn de onderarmen van de Jan niet bedekt. Voor Jan is het een vorm van promotie maar moet ook bescherming geven. Dubbelzijdige bedrukking is natuurlijk een betere optie voor Jan. Natuurlijk moet je eerst een goed logo hebben voordat je aan de slag gaat met het bedrukken van je werkkleding. Twijfel je nog lees dan 5 tips voor een goed logo.

Hoe kies je de juiste print locatie?

De meest voorkomende bedrukking op werkkleding is op de linkerborst een klein logo en op de achterkant een groot logo. De achterzijde kan vaak ook een telefoonnummer of website url bevatten. Zorg dat je niet te veel informatie op het printvlak probeert te proppen, dat maakt de boodschap alleen maar onduidelijk.

Werk je vaak samen met andere zzp’ers dan is het te overwegen om samen een bepaald design te kiezen zodat de klant een professioneel idee krijgt bij jullie als team. Je kan ook nadenken over vestjes die je over je gewone kleding aan kan doen om uniformiteit te creëren.

Denk aan de gele vestjes die veel bedrukt zijn tijdens de Corona pandemie met 1,5 meter afstand.

Hoe kies je de juiste kleur voor je werkkleding?

Dit is eigenlijk belangrijker dan veel mensen denken. Bedrijfskleding om te bedrukken is er vaak in veel verschillende kleuren maar zeker niet in elke kleur. Kies daarom altijd voor exact jou kleur en als deze niet beschikbaar is ga dan voor een geheel andere kleur en zorg dat je logo of bedrukking wel in jou eigen huisstijl zijn bedrukt. Veel zzp’ers hebben wel een logo en een huisstijl maar voeren deze niet consistent door. Het zorgt vaak voor een rommelig imago en komt niet professioneel over bij de opdrachtgever. Werkkleding bedrukken moet je zien als een verlenging van je visitekaartje, die moet er ook goed uitzien!

Bedenk daarnaast ook of de kleding snel vies zal worden, want een witte of lichte kleur oogt nu eenmaal sneller vies dan donkerblauw of zwart. Bovendien een donkeren kleur ondergrond geeft je bedrukking veel meer contrast.

Full-color of juist 1 kleur bedrukking

Als je een logo of bedrukking hebt met veel kleuren dan kun je natuurlijk kiezen je bedrijfskleding in  full-color te laten bedrukken. Er zijn dan twee zaken waar je rekening mee moet houden. Bedenk dat full-color altijd duurder is dan enkele kleuren. En zorg dat je de juiste kleur bedrijfskleding kiest want hoe meer kleuren hoe minder contrast op je bedrukte bedrijfskleding.

Kies je voor 1 kleur of enkele kleuren zorg er dan voor dat je je bedrukking ook in positief of negatief eens bekijkt. Een goedvoorbeeld is dat van de Rijksoverheid. Iedereen kent de blauwe enveloppe wel met het blauwe logo. Maar hoe ziet dat er op lichtgrijs uit? Hoe de Rijksoverheid zijn werkkleding laat bedrukken lees je hier.

Natuurlijk heeft de kleur, het materiaal en het doel allemaal invloed op deze beslissing. Kies daarom voor het bedrukken van je bedrijfskleding een leverancier die je persoonlijke service kan bieden. Misschien zelf wel met een showroom zodat je eerst goed kunt oriënteren. Daarnaast is het goed om te weten dat veel drukkers gericht zijn op grote getallen en daarom erg duur zijn bij enkele stuks. Een goede partij die een showroom heeft, enkele stuks kan leveren en een service gerichte accountmanager heeft is deze werkkleding en bedrijfskleding drukker.

GRATIS WEKELIJKSE ZZP UPDATE

Meld je hier aan voor onze gratis nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte over alles betreft het zelfstandig ondernemerschap. 

ZZP LIDMAATSCHAP

Onbeperkt advies voor een laag bedrag

€ 12,50

 p. maand*

                    * excl. 21% btw 

Artikel 4. Klant is koning
Als ondernemer ben je zelf verantwoordelijk voor het binnenhalen van je klanten. Wanneer je die nieuwe klant binnen hebt gehaald, moet je er vervolgens zelf voor zorgen dat je die klant behoudt. We kennen de uitdrukking ‘de klant is koning’…
Knopen doorhakken
Als je in loondienst werkt worden belangrijke beslissingen vaak genomen en knopen doorgehakt door de manager of baas. Als zzp’er dien je dit echter helemaal zelf te doen. Dagelijks neem jij je eigen beslissingen en maak je keuzes voor je…
Sjanne Marie van den Groenendaal promoveert
Sommige zzp’ers maken de tocht naar de Kamer van Koophandel, omdat zij diep van binnen altijd al eigen baas hebben willen zijn. Voor anderen voelt het als de enige manier om te ontsnappen aan de vervelende sfeer op werk. In haar promotieonderzoek…
Powerwoman Diana Yussupova lacht
Voor sommige ondernemers is het een uitdaging helder te verwoorden welke verandering zij met hun onderneming willen realiseren. Powerwoman Diana Yussupova behoort duidelijk niet tot die categorie. De passie voor haar onderneming spat door de…

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Zo blijf je op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van zelfstandig ondernemerschap.