Redenen waarom visitekaartjes nog steeds belangrijk zijn voor een ZZP’er

Laatste update: 27-02-2023 Leestijd: 2 min Door: Redactie ZZP Servicedesk

waar moet een goed visitekaartje aan voldoen

Veel ZZP'ers denken dat visitekaartjes niet meer van deze tijd zijn. Echter, visitekaartjes zijn nog steeds een krachtige en effectieve manier om zakelijke contacten op te bouwen. Er zijn meerdere factoren die meespelen in het belang van het gebruik van visitekaartjes. In deze blog gaan we een aantal redenen bij langs die uitleggen waarom visitekaartjes nog steeds belangrijk zijn voor ZZP’ers.

Het geeft een gevoel van zelfverzekerdheid

Het hebben van visitekaartjes geeft ZZP’ers een gevoel van zelfverzekerdheid en kracht. Met visitekaartjes kunnen ZZP’ers makkelijk zakelijke contacten aangaan en hun naamsbekendheid en die van het bedrijf uitbreiden. Dit geeft ZZP’ers het vertrouwen dat ze nodig hebben om te netwerken en hun carrière naar het volgende niveau te tillen. Een voordeel van visitekaartjes drukken is dat je helemaal zelf kan bepalen hoe je wilt dat ze eruit zien. Je kan het visitekaartje dus volledig afstemmen op je eigen wensen en baseren op het werk dat je verricht.

Visitekaartjes hebben een professionele uitstraling

Een visitekaartje zorgt ervoor dat je als ZZP’er een professionele uitstraling hebt. Het geeft je de mogelijkheid om je professionele uitstraling te versterken en mensen je naam te laten onthouden. Met een visitekaartje kun je direct een sterke eerste indruk maken bij mensen. Een professioneel visitekaartje kan verschillende elementen bevatten, zoals je naam, functie, bedrijfslogo, telefoonnummer, e-mailadres en website. Om ervoor te zorgen dat je visitekaartje er professioneel uitziet, is het aan te raden om een combinatie van tekst en afbeeldingen te gebruiken. Kies een geschikt lettertype en een kleurthema dat past bij de identiteit van je bedrijf. Er zijn allerlei websites die online drukwerk uitvoeren voor bedrijven. Hier kan je kiezen uit verschillende thema’s, kleuren en verdere opmaak van het visitekaartje.

Je komt betrouwbaar over

Het gebruik van visitekaartjes creëert een gevoel van vertrouwen en betrouwbaarheid tussen jou en de klant. Omdat de gegevens op de kaart correct en actueel zijn, zullen mensen een vertrouwd gevoel krijgen bij mensen die een visitekaartje aan hun geven. Het verstrekken van een visitekaartje toont ook dat uw bedrijf of organisatie een officiële entiteit is die legitieme zakelijke handelingen verricht. Wat ook helpt bij het gevoel van betrouwbaarheid is het feit dat je iets tastbaars achterlaat. De eerder genoemde componenten die bijdragen aan de professionele uitstraling, helpen ook bij de mate van betrouwbaarheid die je overbrengt. Wanneer klanten al deze informatie in een keer ontvangen zullen er ook minder vragen vanuit de klant zijn.

Heeft dit artikel je geholpen?

Ja Nee